AVUI ÉS SANTA LLÚCIA

13 de desembre del 2010

Avui, 13 de desembre, Santa Llúcia, és el dia en què tradicionalment es comença a fer els pessebres a les cases i a guarnir-les de cara al Nadal per considerar-se aquest data com la que obre oficialment aquestes festes.

Així, doncs, i per unir-nos a aquesta tradició, avui inaugurem la mica d'ornamentació nadalenca que ha confegit l'Anna Maria pel blog, en el qual, sota la il·lustració de l'encapçalament, cada dia i fins al dia de Reis, hi posarem, tal i com l'any passat ja vam fer amb diferents pintures, la imatge d'un vitrall on s'hi representi alguna escena nadalenca.


El primer dels triats és un fragment d'un vitrall del segle XIV -restaurat al XIX- pertanyent al finestral dedicat als Goigs de la Mare de Déu, de l'església anglicana de Tots els Sants, a la ciutat medieval de York, la capital del comtat de Yorkshire, al nord d'Anglaterra, on s'hi representa la Nativitat.

Si bé la intenció inicial era que avui sortís també un post dedicat al frontal de l'altar de l'església romànica de Santa Maria d'Avià (Berguedà), el cas és que m'agradaria acabar-lo d'arrodonir i treure'l tan bon punt el tingui completament enllestit, però per aquest fet avui no podíem trencar la tradició que marca el dia de Santa Llúcia.

16 comentaris:

Carme Rosanas ha dit...

Com diu en Pàmies "Per Santa Llúcia un pas de puça"

:)

Assumpta ha dit...

Aquí tenim el primer vitrall!! :-))

Fes, fes el post d'Avià amb tranquil·litat que nosaltres en gaudirem com una de les teves delicatessen

Molt bonica la decoració nadalenca! Ja pots felicitar l'Anna Maria! ;-)

josep ha dit...

L'Anna Maria es una autèntica artista.

Estarem atents al vitrall diari, el d'avui una meravella (com era d'esperar).

Una abraçada

Josepb.Menja de bacallà. ha dit...

Enric; El post d´Ávia pot esperar. De moment ens conformen amb els vitralls.
Es que l'Anna María és -a part d'un crac informàtic-, la millor cunyada que tinc.
Grácies per aquestes felicitacions.

Assumpta ha dit...

El vitrall d'avui és preciós!! M'encanta!! :-))

paco ha dit...

Enric, disculpa la megua tardor, peró es que la cuina ens a tornar a variar un poc aquestes dies, ignorava que per Sta llúcia, era costum encomençar a possar els pessebres, y els vitralls me encanten com tota obra de art, conec els vitralls de la catedral de León, y en vaij quedar maravillat, el art consevol manifestació artistica per a mi es grandiosa........abraçades.............paco

Assumpta ha dit...

Un vitrall del segle XVI... l'àngel fa música perquè el petit dormi...

M'aficionaré als vitralls per "culpa" teva, senyor professor! :-))

josep ha dit...

Em teniu enganxat a entrar cada dia per admirar un nou vitrall, i sembla que cada dia superi l'anterior. Felicitats per la iniciativa.

Assumpta ha dit...

Des que fas aquesta sèrie de vitralls estic començant a valorar més aquest art!! :-))

Assumpta ha dit...

Em vaig perdre el vitrall d'ahir!! Oh!!

Bé doncs, aquest d'avui és tan maco! M'agraden moltíssim els colors, la disposició de les figures, aquesta forma arrodonida de les "peces" principals (es nota que no tinc ni idea de vocabulari "vitrallaire", però d'alguna manera m'he d'expressar hehe) :-))

José Luis ha dit...

Jo també vaig entrant per veure aquesta preciositats plenes de color que ens oferiu. Com en paco, conec els vitralls de Lleó i com que queden molt a prop de la meva casa (de amplada normaleta ) a Castella, quasi cada any m’assento una estoneta davant d’ells i deixo que m’omplin els ulls. Moltes vegades, hi ha mes llum a dintre de la Catedral que a fora. Això també passa a casa teva, potser perquè també sou transparents, plens de colors i bons. De tot cor, us desitjo bones festes i millor any.

Anònim ha dit...

Per a tu i per a l' Anna Maria els meus millors desitjos de felicitat i salut.

COLBRAN

josep ha dit...

Enric/Anna Maria

Us desitgem molt bones festes i un millor any 2011.

Una forta abraçada

pfp ha dit...

querido Enric, no te lo vas a creer, estoy en Misa, en Misa de Gayo, he preferido la maravillosa puesta en escena del Vaticano al pobre y desafinante Raphael...
y ya ves esta noche desde esta Misa imponente te mando un abrazo y mis mejores deseos para tí y los tuyos Todo mi cariño. Pilar

pfp ha dit...

esto del Gayo, es cosa del cava ¡deu meu senyor¡ vd. perdone

Assur ha dit...

Jo també he de confessar-vos que estic sorprès i, alhora, admirat davant tanta bellesa que, en moltes ocasions i degut a l'altitud on estan exposats, l'ull humà no pot coptar amb detall. Creieu-me que estic completament “enganxat”, i això ho sap prou bé la incansable Assumpta, a qui ja li he enviat unes quantes mostres que intuïa que li agradarien, com així ha estat, i la prova és que n'ha utilitzat alguna per a il·lustrar alguns dels seus posts nadalencs (no saps la il·lusió que em fa, Assumpta).

El que en un principi em pensava que no seria altra cosa que un petit divertiment, s'ha convertit en gairebé una obsessió, ja que, a part de les imatges en si, intento trobar el màxim d'informació sobre elles, i això ha fet que descobreixi un món -el del vitrall- apassionant, tant és així que l'altre dia, sortint de comprar de la Boqueria, vaig passar per davant la llibreria que la Generalitat hi té a la Rambla de Barcelona i com que tenia pressa no hi vaig poder entrar, però em vaig repassar tots els aparadors per veure si, per casualitat, hi tenien algun llibre que parlés de vitralls. No en vaig veure cap, però si n'hi arriba a haver-hi algun, de ben segur que, tot i les presses, entro i el compro. (Em sembla que els Reis ja tenen feina.)

He tingut molt present, benvolguts Paco i José Luis, la meravella lluminosa que es condensa dins la catedral de Lleó, la qual, amb les de Chartres i de Colònia, conformen el triangle de la magnificència d'aquest art, però de moment no he sabut trobar, de la catedral castellana, cap imatge concreta sobre el tema nadalenc. Tot i així, he trobat prou material per poder confegir-ne més d'un post.

Fent referència, doncs, al comentari de la Carme sobre “el pas de puça”, bé podria dir que en aquests moments, en referència als vitralls, ja he fet un “salt de pardal”.

I ja, per acabar, dir-vos que a la columna de la dreta del blog no sé si haureu vist que hi ha un botó (Vitralls nadalencs) que us portarà a una pàgina on hi ha tots els vitralls que han anat sortint i on, a més a més, podreu ampliar les imatges per poder obervar-los millor.

Amb tot el meu agraïment, us envio a tots una forta abraçada.

DIGUEU LA VOSTRA



EN EL CAS QUE NO POGUEU ENVIAR COMENTARIS AMB AQUEST FORMULARI,




Pàgines següents Pàgines anteriors Pàgines principal

lectors


Facebook Twitter Subscripció al feed Rebeu les actualitzacions al vostre e-mail
Vitralls de Nadal
REBITAR. Arquitectura. Reformes i rehabilitació d'edificis.

 

  

 

 

També us pot interessar

 
INICI FINAL