GALTES DE PORC AL FORN

17 de gener del 2010

Quan vaig decidir, per fi, obrir aquest blog, una de les coses que em vaig plantejar va ser que potser “reutilitzaria” algun dels posts signats per mi a la Samfaina, i avui em decideixo fer-ho per primera vegada amb un post de cuina per presentar aquí, a Ca l'Assur, un dels plats que més a gust faig i que més m'agraden: les galtes de porc al forn.

Galtes de porc al forn

Ingredients per a 4 persones:




     ► 4 galtes de porc
          (feu que us les marquin,

          ja que es couran molt millor).
     ► 2 cebes de figueres.
     ► 5 grans d’all sense pelar.
     ► 3 tomàquets de la branca.
     ► 2 patates mitjanes
          (1/2 quilo, si fa o no fa).

     ► 1 got de vi blanc sec.
     ► 1 cullerot de brou (o d’aigua
          calenta amb un “cubito”,
          d’aquells petitons, Maggi diluït).

     ► 1 fulla de llorer.
     ► 1 branqueta de farigola.
     ► Oli d'oliva, sal i pebre negre.



Elaboració:

Escalfeu el forn a 180º.

En una cassola que pugui anar al forn, tireu-hi un raig d’oli d’oliva, poseu-hi les galtes salpebrades i introduïu la cassola, tapada, al forn, que abaixareu a 160º.

Mentre aneu controlant que les galtes es vagin coent uniformement per les dues bandes, peleu i talleu les cebes ben primes, saleu-les i poseu-les a la cassola quan vegeu que les galtes es comencin a enrossir.

Deixeu que la ceba es vagi fent i, mentrestant, ratlleu els tomàquets als que haureu tret les llavors.

Quan la ceba comenci a agafar aquell color transparent i brillant, afegiu a la cassola els grans d'all sense pelar, el got de vi blanc sec, el llorer i la farigola, i, al cap d'uns 10 minuts, afegiu-hi els tomàquets ratllats i deixeu que tot plegat es vagi rostint.

Mentrestant, peleu i talleu les patates a quadradets, fregiu-les en una paella, però traieu-les tot just comencin a enrossir-se.

Escorreu les patates de l’oli, saleu-les i, quan vegeu que el rostit ja és gairebé a punt, afegiu el cullerot de brou i les patates a la cassola procurant que aquestes s'impregnin bé del suquet del rostit.

Deixeu que cogui tot plegat, sempre amb la cassola ben tapada, un quart d'hora més, i ja m'ho direu: Ni caldrà que poseu ganivets a taula, de tan tendres que us hauran quedat unes senzilles però, alhora, gustosíssimes galtes de porc cuites al forn.

Galtes de porc al forn

La recepta és, i no em cansaré mai de dir-ho, d'un dels millors llibres de cuina que tinc: Àpats de fonda, de Jaume Carles Font, publicat a la col·lecció El cullerot, de l'editorial Cossetània, de Valls:

Àpats de fonda de Jaume Carles Font
Amb aquesta recepta, Àpats de fonda inaugura etiqueta al blog, ja que és un llibre del que en penso publicar més receptes perquè, n'estic ben segur, val molt  i molt la pena.

17 comentaris:

Titus ha dit...

Aquesta recepta me l'apunte, qué té molt bona pinta. Ja et diré com m'ha quedat.

ELS PEIXOS ha dit...

Si senyor...Això és un plat de sempre , un plat nostra , un plat de casa ...tenim que fer molts més plats com aquest i segur que amb aquest llibre ho aconseguirem..
Una abraçada

Francesc ha dit...

Quina recepta més bona!!!! Hi ha però una cosa que no hi he entés. Als ingredients hi dius "(feu que us les marquin,ja que es couran molt millor)." Què vol dir que les marquen? Que els en facen algun tall? Bé, ja m'ho explicaràs. Potser en faré una nova "heretgia".
Sant Francesc dels Polpets

Glòria ha dit...

Jo no he fet mai galtes de porc perquè el Josep no n'és gaire amic però sí que recordo haver-ne menjat, i a pagès, en una masia que tenien uns amics a Vic i em van agradar, recordo una carn molt tendre.

paco ha dit...

bueno bueno, aquest plat es sensillamet de "chupe in dómine" cal dir més.......anotat queda per a fer-lo....saludos paco

Gemma ha dit...

Les galtes sempre les faig a l'olla a pressió, al forn no ho he provat mai... però et prometo que el proper cop ho faré al forn, que a mi les coccions al forn m'encanten.

Mercè ha dit...

Enric, bon any!! El teu germà ja em va transmetre els vostres records i espero que t'arribéssin els meus!
Aquest és un plat boníssim d'aquells de tota la vida que m'encanta!! I em recordes que fa un munt que no menjo galtes de porc!
Petons!

A peu coix. Núria Sagués ha dit...

M'he l'apunto!!!
Bloc pa amb oli i xocolata

Francesc ha dit...

Hola Enric, per ací estic novament. Escolta, saps que des que vas mostrar el llibre aquell "Àpats de fonda" que el busque i no hi ha manera?

Josepb.Menja de bacallà. ha dit...

Enric; Les galtes de porc, delicioses. El llibre Àpats de Fonda un molt bon libre, jo també vaig recomenar-te'l i el resultat és d'alló tant i tant satisfactóri. Que vaigi de gust Enric¡¡

fem un mos ha dit...

E descobert el teu bloc, pel teu germà a la trobada blocaire
A nosaltres las galtes de porc ens agraden preparades de varies maneres, aquesta queda anotada.
Una abrasada, Sión

Assur ha dit...

Benvolgut Titus: Ja intuïa jo que eres home no solament de gust per a la música. No saps com celebraré que aquesta forma de preparar les galtes us complagui.

Totalment recomanable, Dolors, aquest llibre. Quan es couen els plats que s'hi expliquen et retornen les flaires tan autènticament casolanes de la nostra cuina.

Sant Francesc dels Polpets: Com et vaig ja comentar, perquè es cogui millor la carn de les galtes, una carn molt melosa però també molt compacte, has de dir a la carnisseria que t'hi facin unes incisions, però si les compres en algun súper les pots fer tu mateix, aquestes incisions (ben fondes però sense acabar de tocar l'os), amb un ganivet ben esmolat (no de serra, que esgarrinxaria la carn). I pel que fa al llibre, ja em vas dir que l'havies aconseguit, de la qual cosa me n'alegre.

Ai, Glòria!: Em fa l'efecte que aquest Josep que tens per casa és una mica llepafils, oi?... :) Parlant seriosament, ni els meus fills ni l'Anna Maria les han volgut tastar mai, tampoc, les galtes. Quan en faig, són només per a la meva sogra i per a mi, que, tot al contrari, ens agraden molt. Moltes vegades, no voler tastar les coses és per pura tossuderia.

Ei, Paco! Estic molt content que, amb tu, en sigueu ja tres les persones del País Valencià que els ha fet gràcia aquest plat i, per la forma d'expressar-ho, endevino que tots tres posareu fil a l'agulla per fer aquestes galtes.

Gemma: I és que, a més a més, les dues formes de cocció no només difereixen per l'estalvi de temps. Ja em diràs el què, si ho fas, eh?

Mercè: Sí; vaig deixar encomanat al meu germà que et donés una abraçada de la nostra part, i ell ja ens va retransmetre els teus bons desitjos, que t'agraïm de tot cor. Suposo que als Estats Units, malgrat que, per les referències que ens arriben, intueixo que la cultura culinària es basa molt en la carn bovina, hi tindrà també el seu llogarret la carn de porc, oi? Per cert, i parlant d'aquesta cuina, recordo haver llegit a Josep Pla que li tenia un gran respecte, ja que no tota ella es basa en la tòpica de les barbacoes.

A peu coix: Gràcies pel teu comentari. He donat un cop d'ull als teus blogs, i et felicito per la gran “pencada” que et deuen significar. Et passaré a veure tot sovint.

Josepb: Entre aquest llibre i jo va haver-hi un amor a primera vista, ja que recordo perfectament que me'l vas ensenyar, i l'endemà mateix ja me l'havia comprat. Potser em faig un xic pesat, però és dels llibres de cuina que jo n'he tret més profit, i això que ja saps que els llibres de cuina són la meva perdició.

Sion: Encara que no t'hagi dit res (la veritat és que m'enrotllo molt sempre a l'hora de fer comentaris i no tinc el temps suficient de escriure'ls tal i com m'agrada fer-ho) visito amb freqüència el teu magnífic blog, ja que fas una cuina que m'agrada moltíssim.Una abraçada també per a tu.

Anònim ha dit...

l'aigua amb cubito o el brou quan es posa?

Assur ha dit...

Anònim: Al penúltim paràgraf de l'explicació de la recepta queda dit quan és el moment de tirar-hi el cullerot de brou:

"Escorreu les patates de l’oli, saleu-les i, quan vegeu que el rostit ja és gairebé a punt, afegiu el cullerot de brou i les patates a la cassola procurant que aquestes s'impregnin bé del suquet del rostit."

Espero que si les fas et quedin bé, i qualsevol problema que tinguis no dubtis en comentar-m'ho.

Una abraçada.

Anònim ha dit...

quanta estona al forn?

Assur ha dit...

Anònim: A la recepta ve ben detallat els temps de cocció de cada fase de la recepta.

Anònim ha dit...

Bon dia, una pregunta: dius que la cassla ha d'estar tapada dins al forn? Només l'últim quart d'hora o durant tota la cocció?
GRan recepta, moltes gràcies!

DIGUEU LA VOSTRA



EN EL CAS QUE NO POGUEU ENVIAR COMENTARIS AMB AQUEST FORMULARI,




Pàgines següents Pàgines anteriors Pàgines principal

lectors


Facebook Twitter Subscripció al feed Rebeu les actualitzacions al vostre e-mail
Vitralls de Nadal
REBITAR. Arquitectura. Reformes i rehabilitació d'edificis.

 

  

 

 

També us pot interessar

 
INICI FINAL