BICENTENARI FRÉDÉRIC CHOPIN (I)

15 de gener del 2010

Durant aquest 2010, es commemorarà el bicentenari del naixement del compositor polonès Frédéric Chopin (Żelazowa Wola, 1810París, 1849) un dels més grans músics del Romanticisme.

Frédéric Chopin

Chopin és un d'aquells noms que de seguida s'associa a nom de músic, encara que, malauradament, aquesta associació que en un principi podria semblar causada per la “popularitat” del gran pianista i compositor polonès, no arriba gaire més enllà, i de Chopin bé es podria dir que és un dels músics coneguts més desconeguts.

Benvinguda sigui, doncs, aquesta efemèride, i tant de bo que la commemoració del bicentenari del naixement del gran músic que fou Frédéric Chopin serveixi per fer-lo conèixer no només de nom.

Per il·lustrar aquest post-presentació, he fet aquesta petita -mínima!- selecció d'algunes de les seves peces més conegudes per si us ve de gust escoltar-les.




Aquesta selecció també podeu baixar-vos-la i gravar-la per poder gaudir-la quan vulgueu.

8 comentaris:

Glòria ha dit...

Quan es parla de Chopin, crec que amb la primera cosa que se'l relaciona és amb les seves poloneses, però sens dubte aquesta commemoració és una bona ocasió per aprofundir en la seva obra. Escoltaré les teves propostes.

Helena Bonals ha dit...

Sobretot s'han d'escoltar de nit, els nocturns.

paco ha dit...

ascoltar a chopin per a mi, es ascoltar pur lirisme de nótes sobre el teclat del piano, sigui consevol compos-sió feta per éll. he ascoltat próu música de éll, y no puc dir aquesta obra nó m´agrada, (ara en castellá) recuerdo perfectamente que en mi juventud, el primer L.P que me compré fué el concierto nº1 de chopin, al piano artuto rubinstein, con la orquesta filarmonica de los angeles, a pesar de los años que no la he escuchado aún recuerdo algún pasaje de sus notas al piano....saludos paco

Josepb.Menja de bacallà. ha dit...

Enric; Tenía preparat Chopin per fer-li dos "post" el primer el tenía a punt de "solfa" tant sols em faltava introduir les dades... inclós amb un apartat de la seva dieta¡¡ :(

Francesc ha dit...

He gaudit molt tot escoltant aquestes peces de música de Chopin. Algunes d'elles feia anys que no les havia escoltades. M'he retrobat amb moments molt agradables. Gràcies pel teu post, sempre tan equilibrat. Salutacions

Assur ha dit...

Crec, Glòria, que has encertat plenament amb el verb: Aprofundir. Vet aquí per a què ha de servir aquest any Chopin: per aprofundir en l'obra del genial polonès.

Amb Chopin em passa, Helena, com amb segons quines òperes o simfonies: que quan les escolto penso: “Aquesta, aquesta és la que més m'agrada”... fins que n'escolto una altra que em fa pensar el mateix. Els nocturns, efectivament, són meravellosos, i a mi, particularment, m'agrada moltíssim el número 2 de l'opus 15.

Quines coses, Paco!: El primer concert de música simfònica que vaig escoltar en un disc de vinil, gràcies a l'amic “ric” de la colla que me'l va deixar, i que als meus quinze anys em va deixar garratibat, va ser precisament , també, el Concert per a piano i orquestra número 1 de Chopin, un concert que mai m'ha cansat escoltar una vegada i una altra.

Josep: Ningú té l'exclusiva a l'hora de publicar posts dedicats a Chopin sinó que, tot al contrari, quants més se n'escriguin des de diferents punts de vista i de facetes, millor que millor. Per això enguany és l'any Chopin.

Francesc: Com celebro haver-te dut records, sens dubte meravellosos! A mi, particularment, Chopin em transporta molt a la meva joventut, ja que va ser el primer compositor que em va obrir el camí (o seria millor dir l'orella) a la música que tant m'estimo i que tants meravellosos moments, també, m'ha donat.

josep ha dit...

Enric,
Chopin, de sempre, ha estat un dels meus músics favorits. Estudis, nocturns, mazurques, valsos, sonates, concerts i per descomptat les "poloneses". Es d'aquells músics que demanen ser escoltats amb tranquilitat. No se si hi ha gaires concerts programats per a celebrar aquest any, ja que com molt be dius es el mes desconegut dels músics coneguts.
Una abraçada

Assur ha dit...

Òndia, Josep: PERDONA'M! Fent neteja del correu, acabo d'adonar-me que no t'havia contestat a aquest comentari. Efectivament, i ja sé que no descobrim res de nou, Chopin fou un gran músic, però permet-me que m'enrotlli (si no, no seria jo, oi?) :)) i t'expliqui que, segons em va dir un amic meu, cec i amb uns incleïbles coneixements de música malgrat no tenir-ne gairebé estudis, probablement i basant-se en la tècnica que es requereix per interpretar les seves obres -una tècnica que no tenien encara els intèrprets de piano d'aquella època per poder tocar les seves obres- no seria gens descabdellat dir que Chopin fou un dels més grans intèrprets de piano que hagin existit mai.

Pel que fa a la programació, no sé si hauràs vist que si prems el cursor sobre el gadget on hi diu "Chopin 2010" que hi ha al blog, a mà dreta, et durà a un resum de la programació d'enguany dedicada a Chopin tant al Principat com a les Illes.

DIGUEU LA VOSTRA



EN EL CAS QUE NO POGUEU ENVIAR COMENTARIS AMB AQUEST FORMULARI,




Pàgines següents Pàgines anteriors Pàgines principal

lectors


Facebook Twitter Subscripció al feed Rebeu les actualitzacions al vostre e-mail
Vitralls de Nadal
REBITAR. Arquitectura. Reformes i rehabilitació d'edificis.

 

  

 

 

També us pot interessar

 
INICI FINAL